Beste Bijvoet Tegemoet belever!
Na heeel lang wachten is het weer zover! Een nieuwe plant om tegemoet te gaan en ontmoeten! Nu het augustus is, zijn veel planten inmiddels uitgebloeid. Maar er staat alweer een nieuwe lading bloei klaar om de latere bijtjes van nectar te voorzien. Naast de vlinderstruik, bieslook, fraaie vrouwenmantel en mannetjesereprijs staat ook de rode ogentroost deze maand in bloei. Een veelzijdige soort uit graslanden die niet terugdeinst voor een beetje parasitisme en kannibalisme. Maar wees onbevreesd en beleef hier weer een nieuw plantenfeest!
Veel plezier bij het lezen van de nieuwe plant, de rode ogentroost!
Hartelijke groet, Bijvoet Tegemoet!