Beste Bijvoet Tegemoet Belever,
De lente begint heftig en zeer wisselvallig! Er blijkt nogal wat voor nodig om ons de winterenergie uit te schoppen! De kriebels en de wisselvallige energiestoten van deze lente zijn goed van binnen te voelen. Het is de uitdaging om de controle te houden en de energie binnen goede banen te houden. Om de grote groeiende energie onder controle te houden is anticiperen en lichte bijsturing van belang om niet hard een verkeerde kant uit te groeien. De intenties van de natuur zijn lastig te verbergen of te onderdrukken, net zoals die van de mens op dit moment. Wat is, dat moet ontluiken!
De lente is echt pas net begonnen dus een paar blikken op winterkenmerken kan nog geen kwaad aangezien vele bomen zoals de zomereik (Querus robur), okkernoot (Juglans regia) en bijvoorbeeld es (Fraxinus excelsior) nog niet uitgelopen zijn.
In de winterkenmerkensectie zijn weer een aantal toegevoegd, zie de sectie NIEUW!
Vriendelijke groet,
Bijvoet Tegemoet