Beste Bijvoeter!
De lente is begonnen! Maar de winter is nog zichtbaar!
Om ons heen zien we dat de houtige organismes vaak nog in rust zijn. Een enkele soort zoals een vlier (Sambucus nigra) loopt al uit. Toch is het ook mogelijk om de naam bij een takje te weten te komen. Neemt u alvast een kijkje in de nieuwe navigatiesectie en pagina’s met winterkenmerken. In deze sectie worden ook enkele niet inheemse bomen laten zien die bijvoorbeeld wel in de stad geplant worden, zodat u ook deze op naam kan brengen. Het is zo ingedeeld dat u wel een vermoeden moet hebben voordat u kunt beginnen met zoeken. Zo kunt u als u vermoed dat u met een naaldboom te maken heeft, bij de naaldbomen & coniferen kijken.
Deze winterkenmerkensectie zal gaandeweg bijgevuld worden met meer soorten.
Dit maakt dat u ook zo vlak voor de werkelijke lentegroei al wat natuur nader kunt onderzoeken!
Een vriendelijke groet,
Bijvoet Tegemoet